Sunday, June 22, 2014

Gyurcsány bevallotta

Éveken keresztül hallgattam fanatikus ballibektől, hogy a ballib politika mentes minden kirekesztéstől. gyűlöletkeltéstől. rasszizmustól, idegenellenességtől. 

Amikor rámutattam ellenérvként a 2004-es kettős állampolgársági népszavazás ballib kampányára, mindig azt kaptam, hogy hülye vagyok, mert nem volt abban semmi ilyesmi.

Így aztán ezen a héten meglepődtem, amikor a megerősítést nem mástól, hanem magától Gyurcsánytól kaptam meg, aki egy interjúban engem igazolt, szó szerint ezt mondta:
Nem tartja a 2004-es népszavazás kampányát sem politikai hibának?

 

A kampányát igen.

 

Politikai-taktikai szempontból, vagy mert megsértett vele embereket, a magyar-magyar szembenállást erősítette, ráadásul ösztönös félelmekre építve?

 

Ott a nem mellett kellett kampányolni, ma is így látom. A kampány érvelése ugyanakkor szégyenteljes volt. Olyannyira le akartuk egyszerűsíteni a történetet, mert a mögötte meghúzódó történetfilozófiai érvelés elmondhatatlan egy kampányban, hogy nem vettük észre, átlépünk egy határt, olyan érvelést használtunk, ami sértő és szégyenteljes volt.

 

Jól értjük, hogy a saját akkori érvelését nevezi szégyenteljesnek?

 

Igen.

Azt kell mondanom: le a kalappal Gyurcsány előtt, hogy képes volt beismerni és felülbírálni korábbi önmagát.

A fanatikus ballibeknek meg azt üzenem: gondolkodni, gondolkodn, gondolkodni, s kevesebbet pártkatonáskodni.

No comments:

Post a Comment